ΦΕΚ ίδρυσης και λειτουργίας εργαστηρίου ISD (3092/τ.B’/01.08.2019)
Διευθύντής Εργαστηρίου Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων: Σπύρος Βοσινάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής (ΦΕΚ 903)
Γενική Περιγραφή και Αποστολή (mission statement)
Με τον όρο διαδραστικό σύστημα νοείται κάθε σύστημα (ή αντικείμενο, ή προϊόν) το οποίο αλληλεπιδρά με τον άνθρωπο που το χρησιμοποιεί, με έμφαση σε αυτά τα συστήματα που ενσωματώνουν λογισμικό, εκτελούν υπολογισμούς και έχουν κάποιας μορφής διεπαφή χρήστη (user interface) υποστηρίζοντας διάφορες φυσικές αλληλεπιδράσεις.
Η σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων περιλαμβάνει ποικιλία αλληλεπιδράσεων (διαδράσεων) των χρηστών που πλέον δεν περιορίζεται στις παραδοσιακές διεπαφές της θέσης εργασίας γραφείου (πληκτρολόγιο, οθόνη, κ.α.), αλλά επεκτείνεται στην αξιοποίηση φυσικών τρόπων αλληλεπίδρασης όπως της φωνής (φωνητικές αλληλοεπιδράσεις), χειρονομιών και κινήσεων του σώματος (κιναισθητικές), εκφράσεων προσώπου, βλέμματος (eye tracking), καθώς και της συμπεριφοράς του χρήστη στο φυσικό χώρο, της θέσης του (κινούμενου) χρήστη, το οπτικό πεδίο του, η (εκτίμηση) της δραστηριότητας του κάθε δεδομένη στιγμή, κ.α. Βεβαίως, η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και η τάση της «ψηφιοποίησης» και της συγχώνευσης του αναλογικού με το ψηφιακό, αναδεικνύουν συνεχώς νέες μορφές διαδραστικών συστημάτων.
Το Εργαστήριο Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων (Interactive Systems Design Lab, ISD) του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (ΤΜΣΠΣ) δραστηριοποιείται στα γνωστικά πεδία:
- Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή
- Εικονική Πραγματικότητα
- Εικονικοί κόσμοι
- Πληροφοριακά Συστήματα
- Διάχυτος υπολογισμός (ubiquitous computing)
- Φυσικες διεπαφες χρηστη
- Φυσικος υπολογισμος (physical computing)
- Πληροφορική Κινηματογραφία (Animation)
- Ψηφιακές Μορφές Τέχνης
Η αποστολή του εργαστηρίου είναι εκπαιδευτική και ερευνητική
Σκοπός του εργαστηρίου ISD είναι η υποστήριξη ακαδημαϊκών και ερευνητικών δραστηριοτήτων οι οποίες συνδέονται με τις φάσεις του ιδεασμού, αποτύπωσης απαιτήσεων, σχεδίασης, ανάπτυξης, πρωτοτυποποίησης, και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων σε διάφορες διαδραστικές τεχνολογίες και πλαίσια εφαρμογής. Οι στόχοι του εργαστηρίου είναι:
- Διεξαγωγή σχετικών μαθημάτων του ΤΜΣΠΣ και του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) μέσα από επίδειξη και χρήση παραδειγμάτων αλληλεπίδρασης, εφαρμογών, τεχνολογιών και εργαλείων σχεδίασης-ανάπτυξης-αξιολόγησης.
- Επίβλεψη διπλωματικών εργασιών του ΤΜΣΠΣ και του ΠΜΣ
- Διεξαγωγή και συμμετοχή σε ομιλίες, σεμινάρια και ημερίδες.
- Διεξαγωγή και συμμετοχή σε θερινά σχολεία και προγράμματα απομακρυσμένης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης.
- Επίβλεψη εκπόνησης διδακτορικής έρευνας
- Υποστήριξη ερευνητικών έργων εργασιών του ΤΜΣΠΣ, χρηματοδοτούμενων και μη.
- Εκπροσώπηση και συμμετοχή του τμήματος σε εθνικά και διεθνή συνεργατικά προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης.
- Υποστήριξη των συνεργασιών του τμήματος/εργαστηρίου με άλλες ερευνητικές ομάδες, τομείς και εργαστήρια, όπως π.χ. ανταλλαγές φοιτητών, φιλοξενία και υποστήριξη επιστημόνων, επισκεπτών καθηγητών, κ.α.
Οι προσφερόμενες υπηρεσίες του εργαστηρίου είναι:
- Ανάληψη εθνικών και διεθνών ερευνητικών έργων.
- Υποστήριξη διδακτορικών, μεταπτυχιακών ή διπλωματικών διατριβών.
- Ανάληψη συμβουλευτικών ή αναπτυξιακών έργων και μελετών.
- Οργάνωση σεμιναρίων / workshops / συνεδρίων / θερινών σχολείων.
- Εργαστηριακή υποστήριξη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων.
- Παρουσίαση των ερευνητικών αποτελεσμάτων σε επιστημονικά συνέδρια, περιοδικά, κλπ.
- Συνεργασία µε ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια της ημεδαπής και αλλοδαπής.
Τομείς Έρευνας
- Φυσική αλληλεπίδραση με τον Η/Υ και νέα παραδείγματα αλληλεπίδρασης με μη παραδοσιακές διεπαφές, όπως πολυαπτικές διεπαφές (μεγάλες οθόνες και φορητά τηλέφωνα - multi touch interfaces), κιναισθητική αλληλεπίδραση (kinesthetic interaction), διαδραστικές εγκαταστάσεις, κ.α.
- Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, και εμβυθισμένα εικονικά περιβάλλοντα με έμφαση σε εφαρμογές και μελέτες ευχρηστίας.
- Παιχνίδια και παιχνιδοποίηση.
- Διάχυτα Πληροφοριακά Συστήματα.
- Αξιολόγηση της εμπειρίας του χρήστη (user experience), με έμφαση στην ευχρηστία (usability), προσβασιμότητα (accessibility) και διεξαγωγή μελετών πεδίου (field studies).
- Φυσικός υπολογισμός (physical computing) και κατασκευή πρωτοτύπων μικροϋπολογιστών για χρήση σε νέα πλαίσια φορητού και διάχυτου υπολογισμού.
- Δεδομένα μεγάλου όγκου (big data) και τεχνητή νοημασύνη, με έμφαση σε συστήματα υπολογιστικού νέφους, φορητά συστήματα και συστήματα διαχείρισης γεωγραφικών δεδομένων ή δεδομένων ταυτοποίησης χρηστών και αντικειμένων.
Οι τομείς εφαρμογών της παραπάνω έρευνας είναι (ενδεικτικά): εκπαίδευση και μάθηση, προβολή και ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς (digital heritage, cultural computing), έξυπνες μεταφορές, τουρισμός εμπειρίας και εναλλακτικός τουρισμός, υποστήριξη και συνεργασία ομάδων (με έμφαση στις ομάδες σχεδιαστών), κ.α.
Εξοπλισμός
Το εργαστηρίο βρίσκεται στις αίθουσες A.0.6 και A.0.7 του κτηρίου του ιστορικού Α' Γυμνασίου της Σύρου. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει:
-
Στούντιο οπτικής σύλληψης κίνησης (optical motion capture studio) με 10 υπέρυθρες κάμερες Vicon για εφαρμογές ψηφιακού βίντεο ή και φυσικής διάδρασης σε πραγματικό χρόνο με εικονικά περιβάλλοντα.
-
Ολοκληρωμένο υπολογιστικό κέντρο (Data Center). To Data Center δίνει την δυνατότητα πολλαπλών εικονικών μηχανών (virtual machines) δηλαδή εικονικών εξυπηρετητών στους οποίους ο χρήστης μπορεί να εγκαταστήσει το επιθυμητό λειτουργικό σύστημα, καθώς και ένα σύνολο από εφαρμογές (υπηρεσίες διαδικτύου-web services, βάσεις δεδομένων, εικονικοί κόσμοι, εκπαιδευτικά προγράμματα, κλπ.).
-
Λογισμικό αξιολόγησης ευχρηστίας και εμπειρίας του χρήστη (Morae Manager, Morae Observer, Morae Recorder).
-
Εξοπλισμός Ανίχνευσης Βλέμματος (Eye tracker -Dikablis Ergoneers).
-
Εξοπλισμός ανίχνευσης/επεξεργασίας εγκεφαλικού σήματος (Neural Impulse Actuator – Emotiv Epoc).
-
Φορητές ταμπλέτες (tablets – Microsoft Surface Pro 3, Samsung Galaxy Tav S10, Apple Ipad mini 3), με οθόνες πολλαπλής αφής για την ανάπτυξη και την αξιολόγηση εύρους εφαρμογών πολυαπτικής αλληλεπίδρασης, όπου θα διερευνηθούν θέματα καταλληλόλητας χειρονομιών για την αλληλεπίδραση, δημιουργία νέων χειρονομιών, φορητές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, εφαρμογές πλοήγησης, σε χώρους όπως τα μουσεία, η απομακρυσμένη συνεργασία, η υποστήριξη ΑΜΕΑ, η πληροφόρηση και ο εντοπισμός του σημείου ενδιαφέροντος κλπ.
-
Διαδραστικό Πολυαπτικό Τραπέζι 42’’.
-
Αυτοστερεοσκοπική οθόνη για πολλούς χρήστες οθόνη για απεικόνιση 3Δ(3D). Η οθόνη δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσουν πολλοί χρήστες, π.χ. εφαρμογές για εικονικά μουσεία και εικονικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, χωρίς την χρήση πρόσθετου εξοπλισμού.
-
Μάσκες εικονικής πραγματικότητας για απεικόνιση, μαγνητικοί αισθητήρες για 3Δ ανίχνευση και γάντι δεδομένων για αλληλεπίδραση. Η σύνθεση αυτή εξασφαλίζει πλήρη εμβύθιση ενός χρήστη και θα χρησιμοποιηθεί σε μελέτες «παρουσίας», καθώς και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα πλήρους εμβύθισης.
-
Βιντεοκάμερες(Panasonic HC-X920EG) και web κάμερες(LOGITECH C310 HD).
-
Σαρωτές εγγράφων (Epson ds-60000) για σάρωση, αντιγραφή, ψηφιοποίηση εντύπων και φωτογραφιών μεγέθους μέχρι Α3.
-
3Δ σαρωτής (3D Scanner) για τρισδιάστατη αντιγραφή και μοντελοποίηση αντικειμένων (π.χ αρχαιολογικών ή λαογραφικών αντικειμένων, σύγχρονων έργων γλυπτικής, κλπ.) και χρήση τους σε εφαρμογές δημόσιων χώρων (μουσεία) ή εικονικών κόσμων, κλπ.
-
Στούντιο ήχου για εγγραφή, σύνδεση και επεξεργασία ηχητικών αρχείων και χρήση τους σε εφαρμογές, εκπαιδευτικές ταινίες κλπ.
Έργα Έρευνας και Ανάπτυξης
- Ανάπτυξη Προσωπικότητας στη Σχεδίαση Ψηφιακών Χαρακτήρων με τη χρήση Σύλληψης Κίνησης, Φορέσιμων συσκευών και Τεχνολογιών Ζωντανού Κώδικα, και εφαρμογή σε Κόσμους Εξιστόρησης με Διαδραστικά Μέσα, Κινηματογραφία, Παιχνίδια και Διαδραστικά Δικτυακά Περιβάλλοντα (IMAGINE-MOCAP). Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών), ΕΛΙΔΕΚ, 2024-2026.
- Ισότητα των φύλων και πρακτικές έναντι διακρίσεων μέσω προσεγγίσεων εικονικής πραγματικότητας (GAIA). Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών), ΕΛΙΔΕΚ, 2024-2026.
- Heritage Activation through Engaging Experiences towards Sustainable Development (HERITACT). Research and innovation on cultural heritage and CCIs – 2022, HORIZON, 2023-2025. https://www.heritact.eu/
- Immersive VR technologies as a means to empathizing disabled users in the design-for-all process (VR4ALL). EU Erasmus+, KA220-HED-Cooperation partnerships in higher education, 2023-2025. https://vr4all.eu/
- ST(R)EAM IT Robo STEAM - Inclusive Technologies. EU Erasmus+, KA220-VET - Cooperation partnerships in vocational education and training, 2022-2024.
- REalisation of Virtual rEality LearnING Environments (VRLEs) for Higher Education (REVEALING). EU Erasmus+, KA2 - KA220-HED - Cooperation partnerships in higher education, 2022-2023,5. https://revealing-project.eu/
- Ψηφιακός Μετασχηματισμός Νοτίου Αιγαίου στον Πολιτισμό και Τουρισμό (e-Aegean CulTour). Διαπεριφερειακός Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιγαίου Αρχιπελάγους στον Πολιτισμό και Τουρισμό, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», ΕΣΠΑ 2014-2020, 2021-2023. https://cultour.aristeia.aegean.gr/
- Ενίσχυση σχεδίων έρευνας, ανάπτυξης & καινοτομίας στους τομείς προτεραιότητας της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (IOHIVE), Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020». https://iohive.aegean.gr/
- Ανάδειξη της ναυτικής πολιτιστικής κληρονομιάς με την ανάπτυξη ολοκληρωμένης πλατφόρμας 3D ψηφιακών αναπαραστάσεων ιστορικών ιστιοφόρων (Virtual Historic Sailing Ships). Ειδική Δράση "Ανοιχτή Καινοτομία στον Πολιτισμό", Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», 2020-2022.
- Δράσεις αξιοποίησης της γεωλογικής ιστορίας με σκοπό την ανάπτυξη του γεωτουρισμού στη Σύρο. Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού Ν. Αιγαίου, Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, 2020-2023.
- ERUA: European Reform University Alliance. EU Erasmus+, KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices, 2020-2022. https://erua-eui.eu/
- Εμβληματική δράση «Δρόμοι της Μέλισσας». Δημιουργία εθνικού ερευνητικού δικτύου στην αλυσίδα αξίας του «Μελιού», στο Υποέργο 1 του έργου με κωδ. αριθ. 2018ΣΕ01300000 του Εθνικού Σκέλους του ΠΔΕ της ΓΓΕΤ, 2019-2021. https://honeybeeroutes.gr/
- Μη λεκτική επικοινωνία σε περιβάλλοντα Εμβυθιστικής Εικονικής Πραγματικότητας (metaVR). 1η Προκήρυξη Ερευνητικών Έργων ΕΛΙΔΕΚ για την ενίσχυση των μελών ΔΕΠ και Ερευνητών/τριών και την προμήθεια ερευνητικού εξοπλισμού μεγάλης αξίας, ΕΛΙΔΕΚ 2019-2021. https://metavr.aegean.gr/
- Automatic System for TRacking E-Learners (ASTRE). EU Erasmus+, KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices, 2019-2020. https://trackingelearners.eu/
- Σύνδεση τριών θεματικών μουσείων του ΠΙΟΠ στο Αιγαίο με την αρχιτεκτονική κληρονομιά των οικισμών τους & ανάδειξη της άυλης βιομηχανικής/βιοτεχνικής παράδοσής τους, με χρήση διαδραστικών εφαρμογών παιχνιδοποίησης (Μουσείων Τόπος). Ενιαία Δράση "Ερευνώ - Δημιουργώ - Καινοτομώ", Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», 2018-2020. https://www.mouseion-topos.gr/
- Εικονικό Μουσείο Αρχείου Οικογένειας Κουνάδη (vmrebetiko). Δωρεά στην κατηγορία "Τέχνες & Πολιτισμός", Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2018-2019. https://vmrebetiko.gr/
- Ερευνητική Υποδομή της Πανεπιστημιακής Μονάδας Σύρου για την Ψηφιοποίηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς. «Ενίσχυση ερευνητικών υποδομών του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την υποστήριξη της στρατηγικής της έξυπνης εξειδίκευσης στο Νομό Κυκλάδων», Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020», 2018-2020. https://pelagos.syros.aegean.gr/
- Συνάθροιση και Παροχή Ολοκληρωμένων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Υπηρεσιών (TouristHub). Ενιαία Δράση "Ερευνώ - Δημιουργώ - Καινοτομώ", , Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», 2018-2020. https://touristhub-project.aegean.gr/
- Κοινωνική Αλληλεπίδραση σε Περιβάλλοντα Εικονικής Πραγματικότητας (SocialVR). Πρόγραμμα «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές», Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.), 2018-2019.
- Υποδομές για την Σχεδίαση Διαδραστικών Υπηρεσιών, Συστημάτων και Εφαρμογών με έμφαση στην Αγροδιατροφή και στον Τουρισμό Εμπειρίας (MyHIVE). «Ενίσχυση ερευνητικών υποδομών του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την υποστήριξη της στρατηγικής της έξυπνης εξειδίκευσης στο Νομό Κυκλάδων», Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020», 2018-2020. https://myhive.aegean.gr/
Δημοσιεύσεις (επιλογή)
- Bosta A., Stavrakis M. (2024). Enhancing the Museum Experience: A Gamified Approach of an Interactive Installation in the Industrial Museum of Hermoupolis, Communications in Computer and Information Science, 1935 CCIS, 118-132
- Dzardanova E., Nikolakopoulou V., Kasapakis V., Vosinakis S., Xenakis I., Gavalas D. (2024). Exploring the impact of non-verbal cues on user experience in immersive virtual reality, Computer Animation and Virtual Worlds, 35.
- Vathis N., Pantziou G., Konstantopoulos C., Gavalas D. (2024). The regular language-constrained orienteering problem with time windows, Applied Soft Computing, 151.
- Koutsabasis P., Nikolarakis A., Panopoulou E., Georgiadi S., Mavrogonatos C., Engi M. (2023). Mobile User Experience to Learn about Geology while Hiking: The Syros GeoPaths app, ACM International Conference Proceeding Series.
- Fidas C., Sylaiou S., Kuflik T., Liarokapis F., Koutsabasis P., Wallace M., Koukopoulos D., Antoniou A., Mania K., Lykourentzou I. (2023). Mobile and Multimodal HCI Design Approaches in Museums for People with Impairments, Proceedings of the 25th International Conference on Mobile Human-Computer Interaction, MobileHCI 2023 Companion.
- Vathis N., Konstantopoulos C., Pantziou G., Gavalas D. (2023). The Vacation Planning Problem: A multi-level clustering-based metaheuristic approach, Computers and Operations Research, 150.
- Galani S., Vosinakis S. (2022). Connecting Intangible Cultural Heritage and Architecture through Mobile Augmented Reality Narratives and Scale Models, 2022 International Conference on Interactive Media, Smart Systems and Emerging Technologies, IMET 2022 - Proceedings.
- Vogiatzidakis P., Koutsabasis P. (2022). ‘Address and command’: Two-handed mid-air interactions with multiple home devices, International Journal of Human Computer Studies.
- Dzardanova E., Kasapakis V., Gavalas D., Sylaiou S. (2022). Virtual reality as a communication medium: a comparative study of forced compliance in virtual reality versus physical world, Virtual Reality, 26, 737-757
- Nikolakopoulou V., Vosinakis S., Nikopoulos G., Stavrakis M., Politopoulos N., Fragkedis L., Koutsabasis P. (2022). Design and User Experience of a Hybrid Mixed Reality Installation that Promotes Tinian Marble Crafts Heritage, Journal on Computing and Cultural Heritage, 15.
- Nikolarakis A., Koutsabasis P., Gavalas D. (2022). A Location-Based Mobile Guide for Gamified Exploration, Audio Narrative and Visitor Social Interaction in Cultural Exhibitions, Communications in Computer and Information Science, 1582 CCIS, 247-255.
- Chamaidi T., Malisova K., Nomikos V., Vlachogiannis E., Alifieris C., Rigakis C., Stavrakis M. (2022). IOHIVE: Design Requirements for a System that Supports Interactive Journaling for Beekeepers During Apiary Inspections, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 13321 LNCS, 157-172.
- Dzardanova E., Kasapakis V., Vosinakis S., Psarrou K. (2022). Sign Language in Immersive VR: Design, Development, and Evaluation of a Testbed Prototype, Proceedings of the ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, VRST.
- Stergiou M., Vosinakis S. (2022). Exploring costume-avatar interaction in digital dance experiences, ACM International Conference Proceeding Series, Par F180475.
- Ioakeim N., Printezis P., Skarimpas C., Koutsabasis P., Vosinakis S., Stavrakis M. (2021). Kirini: An Interactive Projection-Mapping Installation for Storytelling About Mediterranean Beekeeping Heritage, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 12642 LNCS, 190-201.
- Vosinakis S., Anastassakis G. (2021). Touch your own device! A COVID-Safe alternative to multi-touch interactions with public touchscreens, ACM International Conference Proceeding Series.
- Vogiatzidakis P., Koutsabasis P. (2021). Mid-air gestures for manipulation of multiple targets in the physical space: Comparing the usability of two interaction models, ACM International Conference Proceeding Series.
- Koutsabasis P., Partheniadis K., Gardeli A., Vogiatzidakis P., Nikolakopoulou V., Chatzigrigoriou P., Vosinakis S. (2021). Location-based games for cultural heritage: Applying the design thinking process, ACM International Conference Proceeding Series.
- Vosinakis S., Nikolakopoulou V., Nikopoulos G., Fragkedis L., Stavrakis M., Politopoulos N., Koutsabasis P. (2021). Designing Mixed Reality Experiences that Provide Views to the Past: Reviving the Operation of an Industrial Olive Oil Factory, ACM International Conference Proceeding Series, 39-44.
- Bosta A., Katsakioris D., Nikolarakis A., Koutsabasis P., Vosinakis S., Stavrakis M. (2021). Ex Machina: An Interactive Museum Kit for Supporting Educational Processes in Industrial Heritage Museums, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 12642 LNCS, 438-449.
- Koutsabasis P., Gardeli A., Partheniadis K., Vogiatzidakis P., Nikolakopoulou V., Chatzigrigoriou P., Vosinakis S. (2021). Learning About the Heritage of Tinian Marble Crafts with a Location-Based Mobile Game and Tour App, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 12642 LNCS, 377-388.
- Koutsabasis P., Gardeli A., Partheniadis K., Vogiatzidakis P., Nikolakopoulou V., Chatzigrigoriou P., Vosinakis S. (2021). Field Playtesting with Experts' Constructive Interaction: An Evaluation Method for Mobile Games for Cultural Heritage, IEEE Conference on Computatonal Intelligence and Games, CIG, 2021-August.
- Kasapakis V., Dzardanova E., Nikolakopoulou V., Vosinakis S., Xenakis I., Gavalas D. (2021). Social Virtual Reality: Implementing Non-verbal Cues in Remote Synchronous Communication, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 13105 LNCS, 152-157
- Papadakis L., Stavrakis M. (2020). Experiential learning and stem in modern education: Incorporating educational escape rooms in parallel to classroom learning, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 12206 LNCS, 279-295.
- Stavrakis M., Koutsabasis P., Gavalas D., Vosinakis S. (2020). TouristHub: User Experience and Interaction Design for Supporting Tourist Trip Planning, 2020 IEEE 10th International Conference on Intelligent Systems, IS 2020 - Proceedings, 370-379.
- Gavalas D., Giannakopoulou K., Kasapakis V., Kehagias D., Konstantopoulos C., Kontogiannis S., Kypriadis D., Pantziou G., Paraskevopoulos A., Zaroliagis C. (2020). Renewable mobility in smart cities: The MOVESMART approach, EAI/Springer Innovations in Communication and Computing, 135-157.
- Chatzidimitris T., Gavalas D., Kasapakis V., Konstantopoulos C., Kypriadis D., Pantziou G., Zaroliagis C. (2020). A location history-aware recommender system for smart retail environments, Personal and Ubiquitous Computing, 24, 683-694..
- Sagia E.E.M., Stavrakis M. (2020). Design and Prototyping of a Wearable Kinesthetic Haptic Feedback System to Support Mid-Air Interactions in Virtual Environments, Communications in Computer and Information Science, 1277 CCIS, 377-391.
- Stavrakis M., Gavalas D., Koutsabasis P., Vosinakis S. (2020). User Experience Requirements and Interface Design for the TouristHub Trip Planning Platform, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 12202 LNCS, 659-675.