Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
x
Υποψήφια Διδάκτορας
Βιογραφικό: Ελληνικό / Αγγλικό
Επικοινωνία
Γραφείο: 1ο Γυμνάσιο, γρ. Α.0.7
Ταχ. Διεύθυνση: Κωνσταντινουπόλεως 2, Ερμούπολη, Σύρος, ΤΚ 84100
Τηλέφωνο: 22810-97155
Email:
v [teleia] nikolakopoulou [papaki] aegean [teleia] gr
Ακαδημαϊκά Κοινωνικά Δίκτυα:

Η Βασιλική Νικολακοπούλου είναι πτυχιούχος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ (2012). Έλαβε το μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών της από το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου (2015). Με ειδίκευση στα Υπολογιστικά Μαθηματικά, προσανατολίζεται στην εφαρμογή της πρότερης, θεωρητικής επιστήμης σε νέους, πιο εφαρμοσμένους κλάδους όπως αυτόν της Σχεδίασης και της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή.

Με ενδιαφέρον για την εκπαίδευση και τη διδασκαλία συμμετείχε, κυρίως εθελοντικά, σε δύο Ευρωπαϊκά προγράμματα: MASCIL: MAthematics and SCience for Life (EC/FP7-SIS/ 320693), Europeana Space Project (EC/CIP/621037), σχετικά με την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με τη χρήση ΤΠΕ μέσα στις τάξεις, οδηγώντας σε 4 σχετικές δημοσιεύσεις σε συνέδρια.

Εργάστηκε ως υπότροφος ερευνήτρια (2016) Marie Curie Early Stage Researcher (ESR fellow) σε Κύπρο και Αυστρία, σε ένα από τα μεγαλύτερα Ευρωπαϊκά προγράμματα και το πρώτο στον τομέα της Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς Initial Training Network for Digital Cultural Heritage (EC/FP7/608013). Ανταλλάσσοντας ιδέες με κορυφαίους ερευνητές και καθηγητές από όλο τον κόσμο, και ερχόμενη σε επαφή με άλλα δύο μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα του εν λόγω τομέα ViMM (H2020/COOP/727107) και INCEPTION (H2020/RIA/665220), εστιάζει στο νέο αυτό ερευνητικό πεδίο με πληθώρα εφαρμογών που το καθιστά ιδανικό μείγμα όλων των προηγούμενων ακαδημαϊκών εμπειριών της. Έχοντας επίσης εργαστεί ως δημιουργός ψηφιακών ακαδημαϊκών μαθημάτων (2014-2015) για το Έργο “Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών” (ΕΣΠΑ 2007-2013, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση), επικεντρώνεται κυρίως στη δημιουργική επαναχρησιμοποίηση ψηφιακών πολιτιστικών αντικειμένων σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, και στην αξιολόγηση τους.

Έχει ηγηθεί ομάδων σχεδιασμού και διάχυσης ερευνητικού έργου του Εργαστηρίου που ανήκε, σε αντίστοιχες δραστηριότητες επικοινωνίας και διάδοσης όπως οι Ευρωπαϊκές Βραδιές Ερευνητή και το Mediterranean Science Festival. Έχει εκπροσωπήσει το project ITN-DCH και την οργάνωση Marie Skłodowska Curie Actions σε εκδηλώσεις που αφορούν την επικοινωνία της επιστήμης όπως το EU Open Days and Mini Citizens Dialogue στις Βρυξέλλες, και το Διεθνές Συνέδριο ECSITE 2018, στη Γενεύη. Έχει συμμετάσχει ως Οργανωτική και Επιστημονική επιτροπή σε δύο διεθνή επιστημονικά συνέδρια σε Κύπρο και Σλοβενία (6th International Euro-Mediterranean Conference on Digital Heritage 2016, The Marie Sklodowska Curie Project Initial Training Network (ITN) on Digital Cultural Heritage (DCH) Final Conference), ενισχύοντας έτσι την επικοινωνία της με εθνικά, ευρωπαϊκά, και διεθνή θεσμικά όργανα και οργανισμούς, τόσο ακαδημαϊκά όσο και ερευνητικά.

 

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Εμπειρία του χρήστη (User Experience) στη σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων σχετικών με την Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά.
  • Αξιολόγηση της εμπειρίας του επισκέπτη κατά την αλληλεπίδρασή του με διαδραστικά συστήματα πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Τεχνολογίες ψηφιοποίησης, λογισμικά 3Δ ανακατασκευής (3D reconstruction tools), προηγμένες διεπαφές χρήστη, και μέσα προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • ΤΠΕ για την εκπαίδευση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε σχολεία, μουσεία, και άλλους πολιτιστικούς φορείς.

 

Τίτλος διδακτορικής διατριβής

Μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης της εμπειρίας του χρήστη (UX) στη σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων Πολιτιστικής Κληρονομιάς με εκπαιδευτικό περιεχόμενο

Τριμελής επιτροπή

  • 2017 Υποψήφια Διδάκτωρ (PhD student), Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Πολυτεχνική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
  • Τίτλος διατριβής: “Μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης της Εμπειρίας του Χρηστη (UX) στη σχεδιαση διαδραστικων συστηματων πολιτιστικης κληρονομιας με εκπαιδευτικο περιεχομενο”.
  • 2016 Υποτροφία (Fellowship), Marie Curie Early Stage Researcher (ESR) για το πρόγραμμα Initial Training Network for Digital Cultural Heritage, με τίτλο “New techniques for data storage and archiving of massive and complex amounts of 2D/3D/4D Cultural assets”.
  • 2015 Μεταπτυχιακό (MSc) στην Σχεδίαση Διαδραστικών και Βιομηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων, Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Πολυτεχνική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
  • 2012 Πτυχίο (BSc) Μαθηματικών, Τμήμα Μαθηματικών, Σχολή Θετικών Επιστημών, Εθνικό & Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών.
  • Ψηφιοποίηση Αρχείου Κουνάδη (Ρεμπέτικης μουσικής) και δημιουργία Εικονικού Μουσείου Κουνάδη, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε εξέλιξη
  • Marie Curie Early Stage Researcher (ESR): Initial Training Network for Digital Cultural Heritage (ITN-DCH)
    Εργαστήριο Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Tμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ), 20 μήνες
  • Δημιουργός ψηφιακών μαθημάτων για την πλατφόρμα Open Courses του Πανεπιστημίου Αθηνών: Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου, 20 μήνες
  • Papaefthymiou, M., Nikolakopoulou, V., Leventis, G., Domajnko, M., Ioannides, M., Papagiannakis, G., & Santos, P. (2017). Projecting our Past to the Future-Challenges and Results: The Case of Asinou church. https://diglib.eg.org/handle/10.2312/gch20171310
  • Ioannides, M., Davies, R., Chatzigrigoriou, P., Papageorgiou, E., Leventis, G., Nikolakopoulou, V., & Athanasiou, V. (2017). 3D Digital Libraries and their contribution in the documentation of the past. In Mixed Reality and Gamification for Cultural Heritage (pp. 161-199). Springer, Cham http://www.springer.com/gp/book/9783319496061
  • Ioannides, M., Chatzigrigoriou, P., Bokolas, V., Nikolakopoulou, V., Athanasiou, V., Papageorgiou, E., ... & Sovis, C. (2016, October). Educational Creative Use and Reuse of Digital Cultural Heritage Data for Cypriot UNESCO Monuments. In Euro-Mediterranean Conference (pp. 891-901). Springer, Cham https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-48496-9_72
  • Ioannides, M., Athanasiou, V., Chatzigrigoriou, P., Papageorgiou, E., Leventis, G., Nikolakopoulou, V., & Sovis, C. (2016, October). Immersive digital heritage experience with the use of interactive technology. In Euro-Mediterranean Conference (pp. 265-271). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-319-48974-2_30
  • Ioannides, M., Chatzigrigoriou, P., Bokolas, V., Nikolakopoulou, V., & Athanasiou, V. (2016, August). Educational use of 3D models and photogrammetry content: the Europeana space project for Cypriot UNESCO monuments. In Fourth International Conference on Remote Sensing and Geoinformation of the Environment (RSCy2016) (Vol. 9688, p. 96880W). International Society for Optics and Photonics.http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/9266
  • Vasiliki Nikolakopoulou, "Implementing multi-touch tables into classroom: In what ways are students engaged in an interactive mathematical activity 'around the table'?", in Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, (pp. 65-70) Manchester GB, February, 2016 http://www.bsrlm.org.uk/wp-content/uploads/2016/09/BSRLM-CP-36-1-12.pdf