Ο Σπύρος Βοσινάκης, είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου με αντικείμενο «Εικονική Πραγματικότητα». Κατέχει πτυχίο Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (MSc) σε Γραφικά Υπολογιστών και Εικονικά Περιβάλλοντα του Πανεπιστημίου του Χαλ, Μ. Βρετανία και διδακτορικό από το τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς με αντικείμενο «Ευφυείς Πράκτορες σε Εικονικά Περιβάλλοντα».
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν Πολυχρηστικά Εικονικά Περιβάλλοντα, Ευφυείς Εικονικούς Πράκτορες, Προσαρμόσιμες και Προσωποποιημένες Διεπαφές Χρήστη, Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού (Serious Games) και 3Δ Διεπαφές Χρήστη, καθώς και εφαρμογές αυτών στους χώρους του πολιτισμού, του τουρισμού και τις εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει ένα βιβλίο και 77 επιστημονικά άρθρα σε διεθνή περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και κεφάλαια βιβλίων. Το δημοσιευμένο έργο του έχει δεχθεί περί τις 680 ετερο-αναφορές. Έχει συμμετάσχει ως ερευνητής σε έντεκα χρηματοδοτούμενα έργα έρευνας και ανάπτυξης, εκ των οποίων σε τρία έχει χρέη συντονιστή, και έχει πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας ως προγραμματιστής διαδραστικών συστημάτων και τρισδιάστατων εφαρμογών για εταιρίες και ερευνητικά έργα.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:
- Εικονική, Επαυξημένη και Μικτή Πραγματικότητα
- Φυσικές Διεπαφές Χρήστη και Τρισδιάστατες Διεπαφές
- Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού
- Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά
- Ευφυείς Εικονικοί Πράκτορες
- 2003 Διδακτορικό δίπλωμα (PhD), Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τίτλος διατριβής: “Ευφυείς Πράκτορες σε Εικονικά Περιβάλλοντα”.
- 2000 MSc in Computer Graphics and Virtual Environments, University of Hull, UK.
- 1998 Πτυχίο Πληροφορικής, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
- Pellas, N., & Vosinakis, S. (2018). The effect of simulation games on learning computer programming: A comparative study on high school students' learning performance by assessing computational problem-solving strategies. Education and Information Technologies, in press.
- Koutsabasis, P., & Vosinakis, S. (2018). Kinesthetic interactions in museums: conveying cultural heritage by making use of ancient tools and (re-) constructing artworks. Virtual Reality, 22(2).
- Vosinakis, S., & Koutsabasis, P. (2018). Evaluation of visual feedback techniques for virtual grasping with bare hands using Leap Motion and Oculus Rift. Virtual Reality, 22(1), 47-62.
- Vosinakis, S., Anastassakis, G., & Koutsabasis, P. (2018). Teaching and learning logic programming in virtual worlds using interactive microworld representations. British Journal of Educational Technology.
- Vosinakis, S. (2017). Digital Characters in Cultural Heritage Applications. International Journal of Computational Methods in Heritage Science (IJCMHS), 1(2), 1-20.
- «Εικονικοί Κόσμοι – Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εφαρμογές και Ανάπτυξη σε Περιβάλλον OpenSimulator», ISBN: 978-960-603-226-4, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320158, Συγγραφέας: Σ. Βοσινάκης, Εκδόσεις Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, 2016.