Υπεύθυνος Μαθήματος:
Σπύρος Βοσινάκης
Συν-Διδάσκων:
Κωδικός Μαθήματος:
9855
Διδακτικές Μονάδες:
4
Μονάδες ECTS: 5
Είδος:
Υποχρεωτικό Επιλογής Κατεύθυνσης 1 (ΥΕΚ1)
Εξάμηνο:
07 (Χειμερινό)
Ώρες:
2 ώρες θεωρία
και
2 ώρες εργαστήριο
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η μελέτη των τεχνολογιών και των διαδικασιών σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών, καθώς και η ενσωμάτωση εκπαιδευτικού περιεχομένου σε αυτά.
Θεωρητικές ενότητες: σχεδίαση και πρωτοτυποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
- Εισαγωγή στα Ψηφιακά Παιχνίδια: βασικές έννοιες, κατηγορίες, ιστορία, βιομηχανία, ο ρόλος του σχεδιαστή.
- Επισκόπηση Σχεδίασης Ψηφιακών Παιχνιδιών: σχεδιαστικοί στόχοι, η έννοια της «ροής», μεθοδολογίες και εργαλεία, κύκλος σχεδίασης και ανάπτυξης.
- Σχεδίαση του Gameplay: επιλογή κατάλληλων προκλήσεων και ενεργειών του χρήστη, μηχανική παιχνιδιού, ισορροπία παιχνιδιού, έλεγχος (playtesting).
- Σχεδίαση της διεπαφής και της εξιστόρησης: δισδιάστατη διεπαφή (HUD), ήχος, χαρακτήρες και κίνηση, μοντέλα εξιστόρησης, δυναμική (αναδυόμενη) εξιστόρηση.
- Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Θεωρίες και Προσεγγίσεις: παρουσίαση εκπαιδευτικών θεωριών και εφαρμογών τους σε ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
- Σχεδίαση Παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού: σύγχρονες προσεγγίσεις και μεθοδολογίες σχεδίασης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού, ενσωμάτωση κατάλληλων εκπαιδευτικών στοιχείων και στοιχείων παιχνιδιού, αξιολόγηση.
- Παιχνιδοποίηση: εισαγωγή στην παιχνιδοποίηση, μοντέλα παιχνιδιοποίησης και χώροι εφαρμογής.
- Πρωτοτυποποίηση: παρουσιάζεται στο εργαστήριο το περιβάλλον Unity και η γλώσσα C#, με τα οποία καλούνται οι φοιτητές να αναπτύξουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο ψηφιακού παιχνιδιού.
Οι φοιτητές μπορούν να:
- περιγράψουν τις βασικές αρχές σχεδίασης Ψηφιακών Παιχνιδιών, καθώς και Παιχνιδιών Σοβαρού σκοπού,
- περιγράψουν τα σημαντικά σχεδιαστικά στοιχεία των παιχνιδιών, όπως η διεπαφή, η μηχανική και το gameplay,
- εφαρμόσουν σχεδιαστικές αρχές και μεθοδολογίες σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ψηφιακών παιχνιδιών,
- αξιολογήσουν ένα ψηφιακό παιχνίδι ως προς επιμέρους σχεδιαστικά στοιχεία,
- σχεδιάσουν αναλυτικά την διεπαφή, την εξιστόρηση και το gameplay ενός ψηφιακού παιχνιδιού,
- σχεδιάσουν ένα παιχνίδι σοβαρού σκοπού για καθορισμένο απευθυνόμενο κοινό και με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους,
- αναπτύξουν λειτουργικά πρωτότυπα παιχνιδιών και παιχνιδιών σοβαρού σκοπού σε σύγχρονα περιβάλλοντα ανάπτυξης.
- Αναγνώστου, Κ. (2009): Βιντεοπαιχνιδια: Βιομηχανια και Αναπτυξη. Κλειδάριθμος.
- Prensky, M. (2009): Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι. Μεταίχμιο.
- Schell, J. (2008): The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press.
- Salen, K., Zimmerman, E. (2003): Rules of Play: Game Design Fundamentals, MIT Press.
- Crawford, C (2003): Chris Crawford on Game Design. New Riders.
- Bethke, E. (2002): Game Development and Production.
- Bates, B., LaMothe, A. (2001): Game Design: The Art and Business of Creating Games. Prima Tech.
- Adams, E., Rollins, A. (2013): Fundamentals of Game Design. Pearson.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Game Studies
- The Computer Games Journal