Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
x
Υπεύθυνος Μαθήματος: Σπύρος Βοσινάκης
Κωδικός Μαθήματος: 9854
Διδακτικές Μονάδες: 4
Μονάδες ECTS: 5
Είδος: Υποχρεωτικό Επιλογής Κατεύθυνσης 1 (ΥΕΚ1)
Εξάμηνο: 09 (Χειμερινό)
Ώρες: 2 ώρες θεωρία και 2 ώρες εργαστήριο

Αντικείμενο του μαθήματος είναι η μελέτη των τεχνολογιών και των διαδικασιών σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών, καθώς και η ενσωμάτωση εκπαιδευτικού περιεχομένου σε αυτά.

Θεωρητικές ενότητες: σχεδίαση και πρωτοτυποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια

  1. Εισαγωγή στα Ψηφιακά Παιχνίδια: βασικές έννοιες, κατηγορίες, ιστορία, βιομηχανία, ο ρόλος του σχεδιαστή.
  2. Επισκόπηση Σχεδίασης Ψηφιακών Παιχνιδιών: σχεδιαστικοί στόχοι, η έννοια της «ροής», μεθοδολογίες και εργαλεία, κύκλος σχεδίασης και ανάπτυξης.
  3. Σχεδίαση του Gameplay: επιλογή κατάλληλων προκλήσεων και ενεργειών του χρήστη, μηχανική παιχνιδιού, ισορροπία παιχνιδιού, έλεγχος (playtesting).
  4. Σχεδίαση της διεπαφής και της εξιστόρησης: δισδιάστατη διεπαφή (HUD), ήχος, χαρακτήρες και κίνηση, μοντέλα εξιστόρησης, δυναμική (αναδυόμενη) εξιστόρηση.
  5. Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Θεωρίες και Προσεγγίσεις: παρουσίαση εκπαιδευτικών θεωριών και εφαρμογών τους σε ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
  6. Σχεδίαση Παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού: σύγχρονες προσεγγίσεις και μεθοδολογίες σχεδίασης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού, ενσωμάτωση κατάλληλων εκπαιδευτικών στοιχείων και στοιχείων παιχνιδιού, αξιολόγηση.
  7. Παιχνιδοποίηση: εισαγωγή στην παιχνιδοποίηση, μοντέλα παιχνιδιοποίησης και χώροι εφαρμογής.
  8. Πρωτοτυποποίηση: παρουσιάζεται στο εργαστήριο το περιβάλλον Unity και η γλώσσα C#, με τα οποία καλούνται οι φοιτητές να αναπτύξουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο ψηφιακού παιχνιδιού.

Οι φοιτητές μπορούν να:

  • περιγράψουν τις βασικές αρχές σχεδίασης Ψηφιακών Παιχνιδιών, καθώς και Παιχνιδιών Σοβαρού σκοπού,
  • περιγράψουν τα σημαντικά σχεδιαστικά στοιχεία των παιχνιδιών, όπως η διεπαφή, η μηχανική και το gameplay,
  • εφαρμόσουν σχεδιαστικές αρχές και μεθοδολογίες σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ψηφιακών παιχνιδιών,
  • αξιολογήσουν ένα ψηφιακό παιχνίδι ως προς επιμέρους σχεδιαστικά στοιχεία, 
  • σχεδιάσουν αναλυτικά την διεπαφή, την εξιστόρηση και το gameplay ενός ψηφιακού παιχνιδιού,
  • σχεδιάσουν ένα παιχνίδι σοβαρού σκοπού για καθορισμένο απευθυνόμενο κοινό και με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους,
  • αναπτύξουν λειτουργικά πρωτότυπα παιχνιδιών και παιχνιδιών σοβαρού σκοπού σε σύγχρονα περιβάλλοντα ανάπτυξης.
  • Αναγνώστου, Κ. (2009): Βιντεοπαιχνιδια: Βιομηχανια και Αναπτυξη. Κλειδάριθμος.
  • Prensky, M. (2009): Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι. Μεταίχμιο.
  • Schell, J. (2008): The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press.
  • Salen, K., Zimmerman, E. (2003): Rules of Play: Game Design Fundamentals, MIT Press.
  • Crawford, C (2003): Chris Crawford on Game Design. New Riders.
  • Bethke, E. (2002): Game Development and Production.
  • Bates, B., LaMothe, A. (2001): Game Design: The Art and Business of Creating Games. Prima Tech.
  • Adams, E., Rollins, A. (2013): Fundamentals of Game Design. Pearson.

 

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Game Studies
  • The Computer Games Journal