Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
x
Υπεύθυνη Μαθήματος: Ειρήνη Ρηγοπούλου
Κωδικός Μαθήματος: 9304
Διδακτικές Μονάδες: 4
Μονάδες ECTS: 5
Είδος: Υποχρεωτικό Επιλογής Κατεύθυνσης 3 (ΥΕΚ3)
Εξάμηνο: 07 (Χειμερινό)
Ώρες: 4 ώρες θεωρία

H «Συμπεριφορά καταναλωτή» (Consumer Behaviour) ή ακριβέστερα, η συμπεριφορά του αγοραστή ή/και χρήστη ως προς οποιοδήποτε προσφερόμενο είδος (υπηρεσία ή απτό προϊόν, εταιρία / οργανισμός, ιδέα / ιδεολογία), πραγματεύεται ακριβώς αυτό, δηλαδή το να διερευνά τις παραμέτρους που επηρεάζουν στις αποφάσεις επιλογής ή απόρριψης ενός προσφερόμενου «είδους» από το άτομο.

Το αντικείμενο αυτό αποτελεί ιδιαίτερο πεδίο στο marketing για δύο λόγους: Αφενός εξαιτίας του πελατοκεντρικού προσανατολισμού του Marketing , καθώς ο «πελάτης» ανεξάρτητα του συγκεκριμένου ρόλου που ενδεχομένως έχει στην αγοραστική διαδικασία (αποφασίζων, επιλέγων, αγοραστής, χρήστης κλπ.) αποτελεί το κέντρο ενδιαφέροντος της επιστήμης του Marketing, αφετέρου εξαιτίας του πολυπαραμετρικού χαρακτήρα και της συνθετότητας, άρα της μη προβλεψιμότητας που οι αγοραστικές αποφάσεις έχουν.

Το συγκεκριμένο πεδίο αξιοποιεί, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στο Marketing, άλλες επιστήμες με κορυφαία της Ψυχολογία και πρόσφατα την Νευρο-επιστήμη (NeuroScience).

Στο συγκεκριμένο μάθημα θα διερευνηθούν οι ομάδες παραγόντων που επηρεάζουν στη διαδικασία επιλογής (ή απόρριψης), παράγοντες οι οποίοι ομαδοποιούνται σε: κοινωνικούς, ατομικούς, παράγοντες περίστασης και άλλους παράγοντες Marketing.

Θα αναλυθούν επίσης, οι διαδικασίες και υπό-διαδικασίες που εξελίσσονται κατά τη διαδικασία επιλογής.

Τα παραπάνω, θα προσεγγιστούν στο πλαίσιο μιας άνθρωπο-κεντρικής προσέγγισης, η οποία επιδιώκει να γίνει αντιληπτή η ανθρώπινη φύση σε βάθος, και να διαφανεί η αλληλεπίδραση που ασκείται μεταξύ των ανθρώπων, γεγονός που επίσης επηρεάζει στην λήψη αποφάσεων.

Ιδιαιτερότητες, προκλήσεις και δυνατότητες των παραπάνω θα εντοπιστούν για διαφορετικές συνθήκες επιλογών και αγοραστικών αποφάσεων, πχ. για αγοραστικές επιλογές που αφορούν σε απτά προϊόντα, σε υπηρεσίες ή και σε digital offerings

Με την ολοκλήρωση της συμμετοχικής παρακολούθησης και ενεργής εμπλοκής με το μάθημα, ο / η φοιτητής/ τρία, θα είναι σε θέση:

  • Να αντιλαμβάνεται τις βασικές με το αντικείμενο έννοιες και να κατανοεί τις συνδέσεις τους, αποτυπώνοντας το εννοιολογικό υπόβαθρο του μαθήματος.
  • Να έχει διαμορφώσει άποψη για τη λήψης αποφάσεων, ως μια ροή από επιμέρους διαδικασίες, όπως αυτή σκιαγραφείται από διαφορετικές επιστήμες (Ψυχολογία – Marketing - Νευροεπιστήμη)
  • Να μπορεί να «ερμηνεύσει» καλλίτερα πρακτικές και στρατηγικές Marketing
  • Τέλος, να μπορέσει να γνωρίσει (και κατανοήσει) λίγο παραπάνω τον ίδιο του τον εαυτό!
  • ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, Συγγραφείς: ΣΙΩΜΚΟΣ Γ. , ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΑΒΕ , Έκδ. 1η /2016, ISBN: 978-960-14-3009-6 [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59395017]
  • ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, [11η Έκδ.], Solomon M. , ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., Έκδ. 11η/2015 , ISBN: 978-960-418-507-8, [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50655977]
  • ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, Μπάλτας Γ., και Παπασταθοπούλου Π., ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ , Έκδ. 2η/2013 , ISBN: 978-960-7745-30-9 [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32997528]
  • Συμπληρωματική βιβλιογραφία :
  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ , ΣΙΩΜΚΟΣ Γ.-ΜΑΥΡΟΣ Δ. , ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΑΒΕ , Έκδ. 1η/2015 , ISBN: 978-960-14-2966-3, [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50661002]
  • Μέθοδοι έρευνας αγοράς , Σταθακόπουλος Βλ., ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ , Έκδ. 1η /2005 , ISBN: 978-960-351-124-2 , [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22896]
  • Εφαρμογή μεθόδων ανάλυσης στην έρευνα αγοράς , Σιώμκος Γεώργιος Ι.,Βασιλικοπούλου Αικατερίνη Ι. , ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ, Έκδ. 1η /2005, ISBN: 978-960-351-593-0 [ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22798]

 

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Marketing
  • Psychology and Marketing
  • Journal of Consumer Research
  • Journal of Consumer Psychology
  • Journal of Consumer Marketing
  • Journal of Consumer Behaviour
  • Journal of Marketing Research
  • Journal of Business Research