Υπεύθυνος Μαθήματος:
                                                                        
                                
                               Σπύρος Βοσινάκης
                                
                            
                            
                                                            
                                
                                                                                                                        Συν-Διδάσκων:
                                                                            
                                    
                                                                        
                                    
                                                                                 
                                            
                                            
                                                                                
                                                                    
                            
                        
                            Κωδικός Μαθήματος:
                            9855
                        
                            Διδακτικές Μονάδες:
                            4
                                                     
                                Μονάδες ECTS: 5
                            
                                                
                                                
                        
                                Είδος:
                                                                Υποχρεωτικό Επιλογής Κατεύθυνσης 1 (ΥΕΚ1) 
                        
                                                
                                                
                            Εξάμηνο:
                                                            07 (Χειμερινό)
                               
                      
                        
                                                
                                                                                        Ώρες:
                            
                                                    		2 ώρες θεωρία
                        	
                                                        	και
                        	
                                                    		2 ώρες εργαστήριο
                        	
                        
                                                                            
                                            Αντικείμενο του μαθήματος είναι η μελέτη των τεχνολογιών και των διαδικασιών σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών, καθώς και η ενσωμάτωση εκπαιδευτικού περιεχομένου σε αυτά.
Θεωρητικές ενότητες: σχεδίαση και πρωτοτυποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
- Εισαγωγή στα Ψηφιακά Παιχνίδια: βασικές έννοιες, κατηγορίες, ιστορία, βιομηχανία, ο ρόλος του σχεδιαστή.
 - Επισκόπηση Σχεδίασης Ψηφιακών Παιχνιδιών: σχεδιαστικοί στόχοι, η έννοια της «ροής», μεθοδολογίες και εργαλεία, κύκλος σχεδίασης και ανάπτυξης.
 - Σχεδίαση του Gameplay: επιλογή κατάλληλων προκλήσεων και ενεργειών του χρήστη, μηχανική παιχνιδιού, ισορροπία παιχνιδιού, έλεγχος (playtesting).
 - Σχεδίαση της διεπαφής και της εξιστόρησης: δισδιάστατη διεπαφή (HUD), ήχος, χαρακτήρες και κίνηση, μοντέλα εξιστόρησης, δυναμική (αναδυόμενη) εξιστόρηση.
 - Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Θεωρίες και Προσεγγίσεις: παρουσίαση εκπαιδευτικών θεωριών και εφαρμογών τους σε ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
 - Σχεδίαση Παιχνιδιών Σοβαρού Σκοπού: σύγχρονες προσεγγίσεις και μεθοδολογίες σχεδίασης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού, ενσωμάτωση κατάλληλων εκπαιδευτικών στοιχείων και στοιχείων παιχνιδιού, αξιολόγηση.
 - Παιχνιδοποίηση: εισαγωγή στην παιχνιδοποίηση, μοντέλα παιχνιδιοποίησης και χώροι εφαρμογής.
 - Πρωτοτυποποίηση: παρουσιάζεται στο εργαστήριο το περιβάλλον Unity και η γλώσσα C#, με τα οποία καλούνται οι φοιτητές να αναπτύξουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο ψηφιακού παιχνιδιού.
 
Οι φοιτητές μπορούν να:
- περιγράψουν τις βασικές αρχές σχεδίασης Ψηφιακών Παιχνιδιών, καθώς και Παιχνιδιών Σοβαρού σκοπού,
 - περιγράψουν τα σημαντικά σχεδιαστικά στοιχεία των παιχνιδιών, όπως η διεπαφή, η μηχανική και το gameplay,
 - εφαρμόσουν σχεδιαστικές αρχές και μεθοδολογίες σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ψηφιακών παιχνιδιών,
 - αξιολογήσουν ένα ψηφιακό παιχνίδι ως προς επιμέρους σχεδιαστικά στοιχεία,
 - σχεδιάσουν αναλυτικά την διεπαφή, την εξιστόρηση και το gameplay ενός ψηφιακού παιχνιδιού,
 - σχεδιάσουν ένα παιχνίδι σοβαρού σκοπού για καθορισμένο απευθυνόμενο κοινό και με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους,
 - αναπτύξουν λειτουργικά πρωτότυπα παιχνιδιών και παιχνιδιών σοβαρού σκοπού σε σύγχρονα περιβάλλοντα ανάπτυξης.
 
- Αναγνώστου, Κ. (2009): Βιντεοπαιχνιδια: Βιομηχανια και Αναπτυξη. Κλειδάριθμος.
 - Prensky, M. (2009): Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι. Μεταίχμιο.
 - Schell, J. (2008): The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press.
 - Salen, K., Zimmerman, E. (2003): Rules of Play: Game Design Fundamentals, MIT Press.
 - Crawford, C (2003): Chris Crawford on Game Design. New Riders.
 - Bethke, E. (2002): Game Development and Production.
 - Bates, B., LaMothe, A. (2001): Game Design: The Art and Business of Creating Games. Prima Tech.
 - Adams, E., Rollins, A. (2013): Fundamentals of Game Design. Pearson.
 
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Game Studies
 - The Computer Games Journal
 

