Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
x

Πρωτόκολλο διαχείρισης ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

(Συνεδριάσεις Πρυτανικού Συμβουλίου  50/29.09.2020, 51/13.10.2020)

Σκοπός του παρόντος Πρωτοκόλλου είναι η ενημέρωση της πανεπιστημιακής κοινότητας στο σύνολό της σχετικά με τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού, καθώς και τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικού ύποπτου για λοίμωξη COVID-19* και γενικά την ασφαλή επαναλειτουργία του Πανεπιστημίου.

Η ασφαλής λειτουργία του Πανεπιστημίου έχει θεμελιώδη σημασία, ώστε να προληφθεί κατά το δυνατόν η διασπορά του ιού στους χώρους του Ιδρύματος. Εξαιρετικά σημαντικό είναι επίσης, στην περίπτωση που υπάρξουν κρούσματα σε μία Πανεπιστημιακή Μονάδα, να περιχαρακωθεί η διασπορά ώστε να μειώσει τον αριθμό δευτερογενών κρουσμάτων ιδιαίτερα σε άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

 

Α. Μέτρα προφύλαξης

Η ασφαλής λειτουργία του Πανεπιστημίου βασίζεται στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν ως σύνολο:

  • Προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων μεταξύ φοιτητών/τριών και φοιτητών/τριών-διδασκόντων/ουσών, καθώς και μεταξύ του προσωπικού όλων των κατηγοριών.
  • Συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών).

• Καθολική και σωστή χρήση προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) σε όλους τους κλειστούς χώρους του Ιδρύματος, συμπεριλαμβανομένων των Φοιτητικών Κατοικιών και των καταλυμάτων μίσθωσης κλινών από τους/τις φοιτητές/τριες και το σύνολο του προσωπικού, καθώς και στους ανοιχτούς χώρους όπου υπάρχει ταυτόχρονη παρουσία πολλών ατόμων (ή στις περιπτώσεις ειδικών, κατά τόπους, μέτρων).

• Καλός αερισμός των αιθουσών, των χώρων εργασίας και των φοιτητικών κατοικιών, σχολαστική καθαριότητα όλων των χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού (αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/10) σε επιφάνειες.

• Αποφυγή μεγάλων συναθροίσεων φοιτητών/τριών και προσωπικού, συνωστισμού στους διαδρόμους των κτηρίων, καθώς και τήρηση αποστάσεων και χρήση μάσκας σε μικρές συναθροίσεις.

  • Χρήση μάσκας στην περίπτωση χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς προς και από τους χώρους του Πανεπιστημίου.
  • Αποφυγή των μη αναγκαίων επισκέψεων στους χώρους του Ιδρύματος και λειτουργία των υπηρεσιών κυρίως με ραντεβού.
  • Αποφυγή χρήσης των ανελκυστήρων, εφόσον δεν υφίσταται σοβαρός λόγος χρήσης τους.
  • Προστασία φοιτητών/τριών και του προσωπικού όλων των κατηγοριών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και εφαρμογή των κατά περίπτωση οδηγιών.
  • Τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ των θέσεων των φοιτητών/τριών στα με φυσική παρουσία διδασκόμενα μαθήματα και εργαστήρια.
  • Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας ή εργαστήριο κατά την εναλλαγή των τμημάτων πρέπει να μεσολαβεί καλός καθαρισμός του χώρου και των επιφανειών (εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος) και αρκετός χρόνος (τουλάχιστον 15 λεπτών) ώστε να αεριστεί επαρκώς η αίθουσα. Σε χώρους εργαστηρίων όπως πληροφορικής, συστήνεται σχολαστικός καθαρισμός του εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.
  • Οι φοιτητές/τριες επιβάλλεται να τηρούν τους κανόνες σήμανσης σε κάθε χώρο διδασκαλίας ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Για τον λόγο αυτό σημαίνονται από κάθε Περιφερειακό Τμήμα Τεχνικών Υπηρεσιών, με μέριμνα του/της οικείου/ας Περιφερειακού/ής Διευθυντή/ντριας, οι θέσεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται.
  • Η σίτιση των φοιτητών/τριών συνεχίζεται απρόσκοπτα και τα φοιτητικά εστιατόρια παραδίδουν το φαγητό σε πακέτα σε ευρύ ωράριο διανομής, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και η δημιουργία σειρών αναμονής. Κατά τη διανομή των πακέτων, τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου.
  • Τα κυλικεία λειτουργούν κανονικά και εξυπηρετούν αποκλειστικά με διανομή ή σε πακέτο, χωρίς τραπεζοκαθίσματα. Κατά την εξυπηρέτηση τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου.
  • Η Βιβλιοθήκη βρίσκεται σε λειτουργία.  Ο δανεισμός βιβλίων συνεχίζεται κανονικά τηρουμένων των μέτρων ασφαλείας.
  • Οι τελετές καθομολόγησης, τα συνέδρια και οι ημερίδες γίνονται εξ αποστάσεως για όσο χρονικό διάστημα υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη για τον περιορισμό συνάθροισης φυσικών προσώπων.
  • Οι συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων διοίκησης και λοιπών συλλογικών οργάνων διενεργούνται μέσω τηλεδιάσκεψης.
  • Ευαισθητοποίηση και εγρήγορση για την πρώιμη αναγνώριση συμπτωμάτων. Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων συμβατών με λοίμωξη COVID-19 (π.χ. βήχας, πυρετός, πονόλαιμος, γαστρεντερικά συμπτώματα), απαιτείται μη προσέλευση στην εργασία ή/και στα με φυσική παρουσία διδασκόμενα μαθήματα ή άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, παραμονή στο σπίτι και άμεση ενημέρωση του/της Υπεύθυνου/ης για την ορθή και ενιαία εφαρμογή του Πρωτοκόλλου της Μονάδας.
  • Για λόγους ενδεχόμενης ανάγκης ιχνηλάτησης των επαφών ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος, συστήνεται στους/στις διδάσκοντες/ουσες να λαμβάνουν παρουσίες των με φυσική παρουσία συμμετεχόντων/ουσών φοιτητών/τριών και ακαδημαϊκού προσωπικού σε κάθε διάλεξη ή εργαστήριο, ακόμη και αν δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθησή του, ενημερώνοντας τους/τις φοιτητές/τριες ότι οι παρουσίες θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες ιχνηλάτησης στην περίπτωση ύποπτου κρούσματος. Με ευθύνη του/της διδάσκοντα/ουσας θα αποστέλλεται αντίγραφο των παρουσιών (με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, μάθημα, ημερομηνία, ώρα, αίθουσα) στη Γραμματεία του Τμήματος αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διάλεξης ή του εργαστηρίου. Το αρχείο τηρεί η Γραμματεία.

 

 

Β.  Ορισμός Υπεύθυνων για την ορθή και ενιαία εφαρμογή του Πρωτοκόλλου διαχείρισης ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος

Ως Υπεύθυνοι/ες  για την ορθή και ενιαία εφαρμογή του παρόντος Πρωτοκόλλου, ορίζονται οι ακόλουθοι/ες με τα αντίστοιχα τηλέφωνα άμεσης επικοινωνίας (η τηλεφωνική κλήση προωθείται άμεσα στο κινητό τηλέφωνο εκάστης/ου):

Για την Πανεπιστημιακή Μονάδα Σύρου ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων  Καθηγητής Δαμιανός Γαβαλάς (τηλ. 2281 0 97187), με αναπληρώτρια την Αναπλ. Προϊσταμένη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Σύρου κα Ελένη Γουρνέλου (τηλ. 2281 0 97178)