"In the middle of every difficulty lies opportunity" Albert Einstein

Retrospective Selection 2002-2010 Intellectual Center of Municipality Hermoupolis, Greece

Updated on May, 2011

I. Xenakis, 2004, Untitled

-9- 2004, 180x150 mixed technique

I. Xenakis, 2010, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-1- 2010, 40x40 mixed technique

I. Xenakis, 2010, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-2- 2010, 40x50 mixed technique

I. Xenakis, 2010, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-3- 2010, 50x50 mixed technique

I. Xenakis, 2010, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-4- 2010, 85x50 mixed technique

I. Xenakis, 2010, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-5- 2010, 48x63 mixed technique

I. Xenakis, 2003-2010, Untitled

-6- 2003-2010, 120x140 mixed technique

I. Xenakis, 2010, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-7- 2010, 150x90 mixed technique

I. Xenakis, 2003-2010, Untitled

-8- 2003-2010, 120x140 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-10- 2004, 180x150 mixed technique

I. Xenakis, 2002, Untitled

-11- 2002, 120x160 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-12- 2004, 140x90 mixed technique

I. Xenakis, 2007, Untitled

-13- 2007, 300x400 mixed technique

I. Xenakis, 2007, Untitled

-14- 2007, 200x300 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-15- 2004, 150x90 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-16- 2004, 150x90 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-17- 2004, 150x90 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-18- 2004, 170x75 mixed technique

I. Xenakis, 2008, Untitled, The artwork is in a Private Collection

-19- 2008, 100x48 mixed technique

I. Xenakis, 2004, Untitled

-20- 2004, 100x80 mixed technique

Foreword

by Αφροδίτη Ε. Κουκή, Ιστορικός της Τέχνης
August 2010

«Ένας αληθινός καλλιτέχνης δεν πρέπει να ομοιάζη με κανέναν άλλον. Είνε καλλιτέχνης μόνο εάν έχη ξεχωριστήν ατομικότητα και αν κατορθώνη να την εκφράζη […] . Η ανεξαρτησία είναι το παν στην τέχνην».
Κωστής Παρθένης

Η καλλιτεχνική πορεία του Ιωάννη Ξενάκη -ήδη της πρώτης αυτής σχεδόν δεκαετίας (2002-2010)- φανερώνει μια διαρκή εξέλιξη του έργου του, μια τολμηρή, αποφασιστική και συνεχώς εντεινόμενη αναζήτηση νέας καλλιτεχνικής δημιουργίας, μέσα από την οποία έχει κατορθώσει σταθερά να αγγίξει μια προσωπική έκφραση. Από τις λείες επιφάνειες και τα «καθαρά» χρώματα των πρώιμων έργων με λάδι, στις ανάγλυφες όψεις, τις πλαστικές επιφάνειες, τα αιχμηρά σχέδια της συνέχειας. Από την απεικόνιση της «πραγματικότας», στο πλάσιμο του μεταφυσικού, της αλληγορίας, του οράματος. Από την εξπρεσιονιστική διάθεση με την βίαιη έκφραση-χρήση του γύψου, του τσιμέντου, του χαρτιού, του υδατοχρώματος, του κολλάζ, στην απαλή μορφή αυτών με την αρμονική ένταξη της χάραξης ενός είδους σημειώσεων-γραφημάτων στις υπερρεαλιστικές συνθέσεις του ονείρου και του παραμυθιού. Μπορεί αυτά, πολύ σύντομα, να είναι τα γενικά χαρακτηριστικά κάθε ενότητας των έργων του καλλιτέχνη, αλλά οι πίνακες του Ι. Ξενάκη δεν μένουν σ' αυτά, δεν υποτάσσονται σ' αυτά, αλλά αναδύονται μέσω αυτών. Αυτή η ωριμότητα της δημιουργίας είναι που εντυπωσιάζει στα έργα του Ι. Ξενάκη: είναι η διαφορετικότητα, η μοναδικότητα, η έλλειψη επαναληπτικότητας στους πίνακες, και η δημιουργία κάθε φορά κάτι καινούργιου. Προβάλλει η ποικιλία, ο πειραματισμός, η έντονη δημιουργικότητα και στη σύνθεση των πινάκων, και στις διαστάσεις (έργα από 40x40 cm έως 400x300), και στο θέμα και στα υλικά, χωρίς αυτό να διασπά το ατομικό ύφος του καλλιτέχνη, την κυρίαρχη ευαισθησία και βαθιά τρυφερότητα των έργων που φτάνει τώρα στα πιο πρόσφατα απ' αυτά να αναδύει την γλυκιά αίσθηση του παραμυθιού και του εύθραυστου ονείρου.

Tags: No tags,