Computer Networks, 37 (2002) 773-781
© 2001 Elsevier Science B.V.

The need for academic middleware to support advanced learning services.

M. Konstantopoulos, T. Spyrou, and J. Darzentas

 

ABSTRACT

Η ταχύτατη ανάπτυξη της σημασίας των ψηφιακών αλλά και ανθρωπίνων δικτύων στους ακαδημαϊκούς οργανισμούς, η ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων της συνεχιζόμενης και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, και η σχετιζόμενη με αυτά παροχή υπηρεσιών, έχουν ως αποτέλεσμα την τροποποίηση της οργανωτικής και πληροφοριακής δομής των ακαδημαϊκών οργανισμών. Στα πλαίσια αυτών των αλλαγών, η διαχείριση των πληροφοριακών συστημάτων, οι διάφοροι εκπαιδευτικοί πόροι σε τυπωμένη ή ψηφιακή μορφή, και οι δικτυακές υπηρεσίες που σχετίζονται με τους χρήστες, βρίσκονται σε μια κατάσταση ανταγωνισμού για την αποδοχή τους, δεδομένης πάντα της διαρκούς αλλαγής που επιτελείται. Νέες ανάγκες προκύπτουν, που έχουν σχέση με την παροχή νέων υπηρεσιών έτσι ώστε αυτές να μπορούν να λειτουργούν σε μια διαρκώς εξελισσόμενη διεθνή αγορά, και να προετοιμάζουν το έδαφος για την αναμενόμενη κινητικότητα των εκπαιδευομένων, καθώς και το μεγάλο εύρος των μαθησιακών απαιτήσεών τους. Υπάρχουν δύο κύριες ερευνητικές περιοχές που ερευνούν το πρόβλημα, η κάθε μία από τη δική της πλευρά: Η περιοχή των τεχνολογιών της εκπαίδευσης και η περιοχή των τεχνολογιών των δικτύων δεδομένων. Η πρώτη ασχολείται κυρίως με τα στάνταρτ και με τις καλύτερες πρακτικές παροχής on-line και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει την περιγραφή με μεταδεδομένα της εκπαιδευτικής ύλης, την περιγραφή των εκπαιδευομένων με προφίλ και την γενικευμένη περιγραφή των συστημάτων της τεχνολογίας της εκπαίδευσης σε όρους αρχιτεκτονικής πληροφοριακών συστημάτων. Η απασχόληση αυτής της ερευνητικής κοινότητας είναι διαρκώς αυξανόμενη όσον αφορά σε τρέχοντα θέματα ανάπτυξης. Αναπόφευκτα, η έρευνα μετακινείται σε περιοχές όπου υπάρχει ήδη σημαντικότατη ερευνητική δουλειά. Στην περιοχή δηλαδή των δικτύων που εργάζεται για τον καθορισμό και την εξέλιξη των middleware υπηρεσιών. Η εργασία εξετάζει την εισαγωγή του ακαδημαϊκού middleware για την επίσπευση των διαδικασιών παροχής των νέων υπηρεσιών και την μείωση της πολυπλοκότητας των διαχειριζόμενων συστημάτων.

Keywords:  Middleware, Learning Technology, User profiles, Learning Objects, Directory services.

J10.pdf


Thomas Spyrou Home Page