[C25] V. Theodoropoulos, J.S. Darzentas, T. Spyrou, J. Darzentas, Designing a Postgraduate Curriculum in Information Systems: A Greek Case, Ninth Annual European Conference on Information Systems (ECIS 2001), 1070-1080, June 27-29, 2001.

Η σχεδίαση ενός προπτυχιακού προγράμματος σπουδών στο χώρο των Πληροφοριακών Συστημάτων θα μπορούσε να βασιστεί σε υπάρχοντα μοντέλα προγραμμάτων και σε γενικές αρχές. Είναι γεγονός ότι οι συνθήκες στην περιοχή των πληροφοριακών Συστημάτων καθώς και οι ανάγκες της αγοράς στην οποία στοχεύουν, υφίστανται διαρκείς αλλαγές. Επιπροσθέτως, οι τοπικές ιδιοσυγκρασίες των συγκεκριμένων ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών περιβαλλόντων (πχ. υπάρχοντα προπτυχιακά προγράμματα και ανάγκες των τοπικών αγορών) άλλοτε άμεσα και άλλοτε έμμεσα, καθορίζουν τη σχεδίαση των προγραμμάτων σπουδών, ή επηρεάζουν καθοριστικά την ανάπτυξή τους. Στα πλαίσια της παρούσας ερευνητικής εργασίας, για τη διαπίστωση και εξακρίβωση του περιεχομένου και των κατευθύνσεων για νέα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, εκτελέσθηκε σειρά ερευνητικών εργασιών, μεταξύ των οποίων μια μελέτη υπαρχόντων προγραμμάτων σπουδών σε παγκόσμιο επίπεδο, μια επισκόπηση και μελέτη των διεθνών αλλά και εθνικών προγραμμάτων σπουδών (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών) αλλά και των αναγκών της αγοράς. Στην εργασία αυτή περιγράφεται η προσέγγιση που ακολουθήθηκε καθώς και τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής για το πως η προτεινόμενη προσέγγιση θα μπορούσε να παρέχει βοήθεια στην κατεύθυνση της σχεδίασης και προσαρμογής ενός προγράμματος σπουδών που σχετίζεται με την περιοχή των Πληροφοριακών Συστημάτων.


Thomas Spyrou (Spyrou T.)