Skip to main content
x
Adjunct Lecturer
Curriculum Vitae: Greek CV
Contact Info
Office Hours: Παρ 15:00-17:00
Postal Address: Κωνσταντινουπόλεως 2, Ερμούπολη, Σύρος, ΤΚ 84100
Email:
almerk [papaki] aegean [teleia] gr
Academic Social Networks:

Ο Αλέξανδρος Μερκούρης είναι διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στο διάχυτο υπολογισμό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και διδακτορικές σπουδές στην εκπαιδευτική ρομποτική στο τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Από το 2006, υπηρετεί ως καθηγητής πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και, από το 2021, ως συμβασιούχος διδάσκων στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η ερευνητική του δραστηριότητα εκτείνεται στις περιοχές της εκπαιδευτικής ρομποτικής, της ενσώματης μάθησης, και την αξιοποίηση καινοτόμων κινητών & διάχυτων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, για την ανάπτυξη της υπολογιστικής και επιστημονικής σκέψης.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Εκπαιδευτική Ρομποτική 
  • Κινητός & Διάχυτος Υπολογισμός στην Εκπαίδευση 
  • Ενσώματη Μάθηση 
  • Υπολογιστική & Επιστημονική Σκέψη. 
  • 2019 - Διδακτορικό δίπλωμα (PhD), ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Τίτλος διατριβής: “Ανάπτυξη Υπολογιστικής και Επιστημονικής Σκέψης μέσα από τον Προγραμματισμό Ενσώματων Αλληλεπιδράσεων με ένα Τηλεχειριζόμενο Εκπαιδευτικό Ρομπότ”.
  • 2014 - Μεταπτυχιακό δίπλωμα (MSc), ΤΜΗΜΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΑΠ. Τίτλος διατριβής: “ Διδασκαλία Προγραμματισμού και Διάχυτος Υπολογισμός: Scratch – Mindstorms – LilyPad ”.
  • 2003 - ΔΙΠΛΩΜΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ – ΔΠΘ, Τίτλος διατριβής: “ Φαινόμενα Γρήγορων Διαλείψεων”.
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΥΠΟΤΡΟΦΟΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 2021-
  • ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ | 2006 –
  • SOFTWARE DEVELOPER | SIEMENS | 2004 –2006

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  • Merkouris, A., & Chorianopoulos, K. (2019). Programming embodied interactions with a remotely controlled educational robot. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 19(4), 1-19.
  • Merkouris, A., Chorianopoulou, B., Chorianopoulos, K., & Chrissikopoulos, V. (2019). Understanding the Notion of Friction through Gestural Interaction with a Remotely Controlled Robot. Journal of Science Education and Technology, 28(3), 209-221.
  • Merkouris, A., Chorianopoulos, K., & Kameas, A. (2017). Teaching programming in secondary education through embodied computing platforms: Robotics and wearables. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 17(2), 1-22.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΑ

  • Merkouris, A., Garneli V., & Chorianopoulos, K. (2021, November). Programming Human-Robot Interactions for Teaching Robotics within a Collaborative Learning Open Space: Robots Playing Capture the Flag Game. In the 1st International Conference of the Greece ACM SIGCHI Chapter.
  • Merkouris, A., & Chorianopoulos, K. (2018, November). Programming touch and full-body interaction with a remotely controlled robot in a secondary education STEM course. In Proceedings of the 22nd Pan-Hellenic Conference on Informatics (pp. 225-229).
  • Merkouris, A., & Chorianopoulos, K. (2017, November). Programming Human-Robot Interactions in Middle School: The Role of Mobile Input Modalities in Embodied Learning. In Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning (pp. 457-464). Springer, Cham.
  • Merkouris, A., & Chorianopoulos, K. (2015, November). Introducing computer programming to children through robotic and wearable devices. In Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education (pp. 69-72).