IJCEELL, vol.11, no. 1/2, pp. 5-24, 2001

The role of directory services in online education delivery: the GESTALT example

M. Konstantopoulos, T. Spyrou, P. Koutsabasis, J.S. Darzentas, C. Lambrinoudakis and J. Darzentas

Department of Information and Communication Systems, University of the Aegean, GR 83200 Karlovassi, Samos, Greece

E-mail: {mpk, tsp, kgp, jennyd, clam, idarz}@aegean.gr

Abstract:

Στις εφαρμογές εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ένα από τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης, είναι η δυνατότητα που παρέχουν για την επιλογή του τμήματος κάθε φορά της εκπαιδευτικής ύλης έτσι ώστε οι εκπαιδευόμενοι να έχουν τη δυνατότητα απόκτησης εκείνης της γνώσης που ταιριάζει όσο πιο βέλτιστα είναι δυνατόν στις προσωπικές τους ανάγκες. Ο μετασχηματισμός και η διαμόρφωση όμως εκπαιδευτικών υπηρεσιών που υπάρχουν σήμερα για την κάλυψη των νέων αναγκών, αποδεικνύεται ανεπαρκής και έτσι οδηγούν σταδιακά σε κατευθύνσεις όπου η αναζήτηση των αναγκών κινείται προς την ολοκληρωμένη και εύκολα διαχειρίσιμη παροχή εκπαίδευσης κατ’ απαίτηση και πάντα με χρήση των νέων τεχνολογιών των δικτύων δεδομένων. Η εργασία που περιγράφεται εδώ, παρουσιάζει ένα μοντέλο υπηρεσιών καταλόγου και μια υλοποίησή του, ως ένα μέρος ολοκληρωμένου, κατ’ απαίτηση και on-line εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, το οποίο διευκολύνει την αυτονομία του φοιτητή και παρέχει την επιλογή της προσωποποιήσιμης εκπαίδευσης. Παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίον τα μεταφέρσιμα, ηλεκτρονικά δεδομένα των φοιτητών, επιτρέπουν σε αυτούς να επιλέγουν μαθήματα που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους μετακινούμενοι μεταξύ διαφόρων παρόχων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Σε αυτή τη διαδικασία μετακίνησης τα συγκεκριμένα δεδομένα που αξιοποιούνται, βοηθούν στον συνδυασμό των μαθησιακών απαιτήσεων με τους διάφορους περιορισμούς που υφίστανται στην παροχή της κάθε είδους εκπαιδευτικής ύλης. Η αποθήκευση των δεδομένων γίνεται σε καταλόγους με βασικά χαρακτηριστικά την δυνατότητα αυτόματης επικοινωνίας και ανταλλαγής δεδομένων, την επεκτασιμότητά τους, την ευκολία στην πρόσβαση, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν διαδικασίες ελέγχου πρόσβασης για ευαίσθητες πληροφορίες. Το μοντέλο των υπηρεσιών καταλόγου, παρέχει επίσης τις διαδικασίες για αποθήκευση και πρόσβαση σε μεταδεδομένα σχετικά με την εκπαιδευτική ύλη και γενικά τους διατιθέμενους πόρους εκπαίδευσης.

Keywords: Distance learning; profiles; metadata; directory services; learning environments.

J08.html


Thomas Spyrou Home Page